|
PSO - Fizyka i Astronomia
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1586 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Poniższy system oceniania jest zgodny z rozporządzeniem MENiS z dn. 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych ( Dz.U. Nr 199, poz. 2046 z dn. 13 września 2004 r. ). PSO jest zgodny z WSO.
I. Cele edukacyjne :
- Budzenie zainteresowań prawidłowościami świata przyrody.
- Rozumienie zjawisk fizycznych w otaczającym świecie.
- Rozumienie podstawowych praw opisujących przebieg zjawisk fizycznych, astronomicznych w przyrodzie.
- Posługiwanie się elementarnymi wiadomościami z dziedziny fizyki do rozwiązywania prostych i typowych problemów w praktyce życia codziennego.
- Rozwijanie zainteresowań uczniów pragnących pogłębić wiedzę z fizyki.
- Wdrażanie do korzystania z różnych źródeł wiedzy.
- Uświadomienie znaczenia nauk przyrodniczych na podstawie fizyki i astronomii w procesie rozwoju cywilizacji.
- Nabycie umiejętności i nawyku postępowania zgodnego z zasadami dbałości o własne zdrowie i ochronę środowiska.
II. Przedmiotem oceny ucznia są :
- Wiadomości i umiejętności, których zakres jest określony programem.
- Wszelkie formy aktywności ucznia :
- praca na lekcjach;
- samodzielne rozwiązywanie zadań, problemów – stosowanie odpowiednich metod w oparciu o poznane prawa;
- umiejętna obserwacja oraz interpretacja doświadczeń;
- przeprowadzanie eksperymentów fizycznych;
- praca pozalekcyjna.
III. Formy sprawdzania osiągnięć ucznia :
sprawdziany ( testy ) , kartkówki, odpowiedzi ustne, aktywność ucznia na lekcji, praca w grupach, prace domowe, prace dodatkowe np. referaty, doświadczenia.
IV. Kryteria ocen :
- Oceny uczniów dokonuje się zgodnie ze skalą ocen :
- celujący
- bardzo dobry
- dobry
- dostateczny
- dopuszczający
- niedostateczny
oraz stosuje się "+" i " – " w ocenianiu śródrocznym.
- Uczeń otrzymuje dwie oceny klasyfikacyjne: śródroczną i roczną , które nie są średnią arytmetyczną uzyskanych ocen cząstkowych, lecz wynikiem postępów ucznia i przyrostem jego wiedzy.
- W semestrze uczeń może zgłosić nie przygotowanie do lekcji ( niegotowość do odpowiedzi, brak pracy domowej, brak zeszytu przedmiotowego ) , nie dotyczy to zapowiedzianych sprawdzianów czy kartkówek :
- jeden raz przy jednej godzinie lekcyjnej tygodniowo;
- dwa razy przy dwóch godzinach lekcyjnych tygodniowo.
- Sprawdziany obejmujące większą partię materiału np. 1 dział :
- zapowiadane są z tygodniowym wyprzedzeniem;
- oceniane są według skali WSO;
- są obowiązkowe;
- jeżeli uczeń opuścił sprawdzian z przyczyn losowych to musi go napisać w ciągu 2 tygodni od dnia powrotu do szkoły;
- uczeń może poprawić ocenę ze sprawdzianu w terminie ustalonym z nauczycielem ( w ciągu 2 tygodni ).
- Bieżące sprawdzanie wiadomości - kartkówki nie muszą być zapowiadane, mogą obejmować materiał z 3 ostatnich lekcji, może być ich kilka w semestrze, oceny nie podlegają poprawie.
- Termin oddania poprawionych prac wynosi 14 dni.
- Nie ma możliwości poprawiania ocen na tydzień przed klasyfikacją.
- Nie ocenia się uczniów do 3 dni po dłuższej usprawiedliwionej nieobecności w szkole.
- Uczeń, który opuścił w semestrze więcej niż 50% lekcji powinien zdawać egzamin klasyfikacyjny.
- Prace pisemne oceniane są zgodnie z punktacją :
91% - 100% punktów bardzo dobry 75% - 90% punktów dobry 51% - 74% punktów dostateczny 31% - 50% punktów dopuszczający 0% - 30% punktów niedostateczny
- Ocenę - celujący otrzymuje uczeń, który posiada wiadomości i umiejętności wykraczające poza wiedzę podstawową i potwierdza je w toku pracy lekcyjnej i pozalekcyjnej , potrafi stosować wiadomości w sytuacjach problemowych, proponuje rozwiązania nietypowe, jest laureatem konkursu przedmiotowego na szczeblu wojewódzkim.
V. Informacje o ocenach
- Oceny cząstkowe, śródroczne i roczne są jawne.
- Na prośbę ucznia lub jego rodzica nauczyciel ocenę uzasadnia.
- Formy informowania uczniów :
- informacja ustna;
- wpis do zeszytu ucznia lub zeszytu przedmiotowego;
- o przewidywanej ocenie klasyfikacyjnej śródrocznej i rocznej uczeń informowany jest na miesiąc przed klasyfikacyjnym posiedzeniem RP w przypadku oceny niedostatecznej, a o pozostałych ocenach na tydzień przed klasyfikacyjnym posiedzeniem RP.
- Formy informowania rodziców :
- informacja ustna w trakcie rozmów indywidualnych;
- zapisy w zeszycie ucznia lub zeszycie przedmiotowym;
- informacja pisemna – wykaz ocen na spotkaniach z wychowawcą;
- o przewidywanych niedostatecznych ocenach klasyfikacyjnych śródrocznych rodzice informowani są na miesiąc przed klasyfikacyjnym posiedzeniem RP;
- o przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych rocznych rodzice informowani są :
- o ocenach niedostatecznych na miesiąc przed klasyfikacyjnym posiedzeniem RP;
- o pozostałych ocenach na tydzień przed klasyfikacyjnym posiedzeniem RP.
Opracowała – mgr Ewa Werblińska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|